📍 Säkerställ att du har en uppdaterad LinkedInprofil där det framgår vad du har för ERFARENHET och KOMPETENSER samt en kort ”pitch” om dig själv i avsnittet OM.
📍 Skriv utförlig text om varje roll som du har haft – så som du skulle skriva i ett CV. Tänk på att de ord du skriver i din profil även är sökbara.
📍 Komplettera din profil med LICENSER och certifikat. Har du InsureSec eller SwedSec? Visa det i din profil!
📍 Har du några tidigare kollegor, medarbetare eller chefer som kan lämna REKOMMENDATIONER via LinkedIn?
📍 Är dina KONTAKTUPPGIFTER korrekta och uppdaterade? Framgår det både mailadress och telefonnummer?
📍 Håll koll på dina NOTISER, KONTAKTFÖRFRÅGNINGAR och MEDDELANDEN (InMail). Är det någon som vill komma i kontakt med dig?
📍 När din profil är uppdaterad kan du på ett enkelt sätt skapa ett snyggt CV via en enkel knapptryckning! Använd funktionen MER och spara som pdf!
📍 … och som en bonus kan du skapa ett digitalt visitkort i form av en snygg QR-KOD länkad till din LinkedInprofil! Klicka på sökfältet i mobilappen – nu visas en ikon av en QR-kod till höger i sökfältet – klicka och ta fram din egen QR-kod, med eller utan bild.
Genom en uppdaterad och professionell profil på LinkedIn stärker du både ditt eget och företagets varumärke! 🌟