Key Account Manager

Vill du axla ansvaret att skapa starka relationer till våra samarbetspartners och vara med och bidra till HELPs fortsatta framgång i Sverige?

HELP Försäkring är ett marknadsledande försäkringsbolag som genom vår juristförsäkring gör juridiska tjänster tillgängliga för alla. HELP söker nu en Key Account Manager som vill vara med på resan för att förvalta och vidareutveckla vår kommersiella affär. Ett utmärkt tillfälle för dig som förstår försäkringsbranschen och affinityaffären att bidra till HELPs tillväxt och framgång genom att se till att alla har en egen jurist vid sin sida när det behövs!

Ansvarsområde och arbetsuppgifter

Rollen innebär att du är ansvarig för att förvalta och utveckla våra samarbeten inom bland annat inom försäkring-, telekombranschen och fackförbund. Du har en kommunikativ förmåga för att kunna inspirera och underhålla relationer. Du arbetar självständigt och är starkt resultatdriven och har fokus på uppsatta mål.

I nära samarbete med övriga avdelningar ansvarar du för att identifiera kundbehov, implementera nya projekt, hålla utbildningar om HELPs produkter och fungera som huvudsaklig kontaktperson för våra samarbetspartners.

I rollen som Key Account Manager rapporterar du direkt till bolagets Chef för Affärsutveckling & Försäljning.

Vem är du

  • Du har flerårig erfarenhet av kundansvar, rådgivning och/eller förvaltning inom försäkring, hos försäkringsmäklare eller försäkringsgivare alt. annan reglerad bransch samt är familjär med affärslogiken och försäkringsrisker.
  • Du är bra på att skapa starka långsiktiga relationer byggt på ömsesidigt värdeskapande.
  • För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort driv och vara initiativrik, både gällande befintliga partners och nya samarbeten. Du behöver vara snabb på att agera när kunder behöver hjälp och vara duktig på att förutse kommande behov.
  • Du är strukturerad och resultatinriktad – van att hantera flera samarbeten parallellt.
  • Du haren god kommunikativ förmåga och behärska det svenska och engelska språket, såväl i tal som skrift. Då vi jobbar nordiskt är det en fördel om du även har erfarenhet av de skandinaviska språken.
  • Då det i rollen ingår en stor del presentationer så behöver du vara van att jobba i Microsoftmiljö inkl. PowerPoint.
  • Det ingår en del resor i jobbet.

Vidare är du som person social, självgående, tar egna initiativ och kan sätta dig in i olika kunders affärer på såväl bredd som djup.

Ansökan och kontakt

I den här rekryteringen samarbetar vi med FörsäkringsTalanger. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Marie-Louise Skoog, marie-louise@forsakringstalanger.se eller Cecilia Bandhold, cecilia@forsakringstalanger.se

Kontakter och urval sker löpande. Registrera din ansökan snarast möjligt via länken nedan, dock senast 2025-05-11 Observera att vi enbart tar emot ansökningar via länken i annonsen och att tjänsten kan tillsättas innan ansökningsdatum har passerats.

Länk till ansökan:  Key Account Manager

Varmt välkommen med din ansökan!

Om HELP Försäkring: Rätt ska vara rätt. För alla.

HELPs vision att – Rätt ska vara rätt. För alla – är kärnan till HELPs affärsidé: att göra juridisk hjälp tillgänglig för alla. Genom att alla våra försäkringstagare betalar en premie, kan HELP erbjuda juridisk hjälp utan timkostnader.

HELP är ett marknadsledande försäkringsbolag som genom vår juristförsäkring gör juridiska tjänster tillgänglig för alla. HELP Försäkring är en filial till det norska HELP Forsikring AS, som i sin tur ägs av den tyska försäkringskoncernen ARAG Group, som är representerat i 20 länder, har 6000 medarbetare och premieintäkter på över 25 miljarder SEK.

HELP finns idag i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi samarbetar med olika fackförbund, organisationer, telekom och försäkringsbolag i Norden, för att erbjuda juridisk hjälp i försäkringsform till deras kunder.